سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دادستانی کشور: نه توییتر رفع فیلتر میشود و نه تلگرام

به تازگی پایگاه اطلاع رسانی دولت خبر داده بود که نامه‌ای به کمیته‌ فیلترینگ با امضای 6 وزیر و 2 نماینده مجلس ارسال شده که خواستار رفع فیلتر از سامانه توییتر است. علیرغم افزایش امید به رفع فیلتر توییتر، دادستان کل کشور شب گذشته عنوان کرده است که این شبکه اجتماعی فعلاً رفع فیلتر نخواهد شد.

از آنسو «لعیا جنیدی» معاون حقوقی رییس جمهور در صفحه اینستاگرام منتسب به او (که بعدتر گفته شد یک اکانت جعلیست) خبری درباره رفع فیلترینگ تلگرام تا جمعه منتشر کرد که این خبر هم توسط روابط عمومی معاونت حقوقی و معاون دادستانی تکذیب شد، به نظر می‌رسد فعلا شاهد رفع فیلتر هیچ‌یک از این دو سامانه نخواهیم بود.

رفع فیلترینگ توییتر

 

«حجت الاسلام محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در حاشیه جشن ستاد حمایت از خانواده زندانیان درباره رفع فیلترینگ توییتر شفاف سازی کرد و گفت که طرح این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه وجهه قانونی ندارد:

«یک نامه دیگر هم مبنی بر رفع فیلتر دو سامانه دیگر دریافت کردیم که این دو توسط همین کمیته فیلتر شدند و امکان بازگشایی‌شان به دست همین کمیته هم فراهم است ولی توییتر به موجب دستور قضایی فیلتر شده و مادامی که شرایط توئیتر مثل گذشته باشد، دستور قضایی به استحکام خود باقی است.»

منتظری با کلایه از وزرای عضو کارگروه اظهار کرد که یک سال آنها را به جلسه دعوت می‌کردیم و نمی‌آمدند: «لذا موضوع رفع فیلترینگ این دو سامانه نیز در نوبت قرار می‌گیرد و بعد از رسیدگی به امورات یک سال گذشته که با نیامدن وزرا حل و فصل نشد، به این دو سامانه هم می‌پردازیم.»

رفع فیلترینگ توییتر

 

از آنسو به محض انتشار خبری در صفحه اینستاگرام منتسب به «لعیا جنیدی» خبر رفع فیلترینگ تلگرام پیچید و روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد که وی هیچ اکانتی در شبکه‌های اجتماعی ندارد و خبر کذب است. معاون دادستانی کشور، «عبدالصمد خرم‌آبادی» هم ضمن تایید این موضوع در گفتگوی خبری خود با ایسنا گفت که رفع فیلترینگ تلگرام تا جمعه صحت ندارد: «رفع فیلتر تلگرام تا جمعه، صحت ندارد و همانطور که پیش‌تر گفته شده، فیلتر تلگرام قطعی و دائمی است.»

بنا بر این اخبار فعلا هیچ‌یک از این دو شبکه رفع فیلتر نخواهند شد و دو سامانه‌ای که رییس دادستانی کشور گفته که قرار است در مدت زمانی نامشخص به رفع فیلترینگشان بررسی شود، هنوز برای عموم مردم نامشخص هستند ولی گمانه‌زنی رسانه‌ها به دو گزینه فیس‌بوک و یوتوب می‌رسد. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که قوه قضاییه و کمیته فیلترینگ در جلسات آینده‌شان چه تصمیمی خواهند گرفت.

 

منبع : digiato.com


گوگل چطور می تواند ترافیک تمام خیابان ها و کوچه ها را در تمام دن

نقشه گوگل (Google Map) از جمله سرویس های پر کاربرد و پر طرفدار? گوگل? است که علاوه بر امکان مسیریابی می تواند ترافیک جاده? ها? را ?نیز نمایش دهد.

Google traffic بر روی وب سایت گوگل در دسترس است? یا اینکه می توانید بر روی گوشی های هوشمند از نرم افزار (Google map) استفاده کنید.

زمانی که کاربران  گوشی های هوشمند اندرویدی نرم افزار Google map را در حالت فعال بودن GPS اجرا کنند، تلفن های هوشمند داده هایی را به صورت خودکار برای گوگل ارسال می کند که شامل سرعت حرکت کاربر در مسیر مشخص است.

با توجه به این اطلاعات ارسالی از سوی هزاران یا میلیون ها تلفن همراه هوشمند، Google Traffic می تواند ?با محاسبه میانگین سرعت حرکت خودرو ها و تخمین وضعیت ترافیک،? نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد و نقشه ترافیک را به صورت زنده به نمایش بگذارد.

گوگل داده های خام ورودی که توسط مکان های تلفن های همراه منتشر می شود را پردازش و تصحیح ?می کند?،? ?این کار سبب می شود ?که ?ناهنجاری هایی ?مانند?? توقف مکرر ?یک وسیله نقلیه ?بدون ارتباط به ترافیک ?در گزارش نهایی بی تاثیر باشد.

Google map به طور دائم در حال دریافت این اطلاعات است که با ترکیب اطلاعات حاصل از گوشی های هوشمند کاربران و استفاده از آن ها در ساعات و روزهای متفاوت، رنگ مسیرها روی نقشه کاربران نمایش داده می شود.

زمانیکه طیف گسترده ای از کاربران در یک منطقه خاص قرار داشته باشند، این پوشش در امتداد جاده ها و بزرگراه ها بر روی Google map به نمایش در می آید.

Google map از سه رنگ سبز و زرد و قرمز برای نمایش وضعیت جاده ها از نظر ترافیک استفاده می کند، این سه رنگ به ترتیب برای نمایش وضعیت آرام جاده و ترافیک روان و ترافیک سنگین به کار برده می شود و در صورتی که اطلاعاتی در مورد ترافیک جاده ای موجود نباشد آن مسیر را به رنگ خاکستری نمایش می دهد.

با این امکان کاربران می توانند با انتخاب اطلاعات ترافیک ماهواره ای و ناحیه ای، دید بهتری نسبت به مسافرت خود داشته باشند.

اگر مسیر طولانی تخمین زده شود وضعیت مسافرت آنها از رنگ سبز به زرد و در نهایت از زرد به قرمز تغییر وضعیت می دهد.

?در نسخ اولیه Google Map اطلاعاتی راجع به زمان سفر در یک مسیر پر ترافیک نیز نمایش داده می شد. این اطلاعات بر اساس تاریخچه ترافیک مسیر در روزهای قبل محاسبه می شد که مبنای دقیقی برای محاسبه نبود و لذا دقت چندان زیادی نیز نداشت .  ?

در سال 2004 گوگل به تکنولوژی Zipdash ?- کمپانی ای که در تجزیه و تحلیل ترافیک متخصص ?است- دست یافت، در سال 2007 این تکنولوژی به طور یکپارچه در Google map مورد استفاده قرار گرفت که داده های ترافیکی را بر اساس اطلاعاتی که ?از افراد ناشناس (کاربران تلفن همراه) جمع آوری شده را ارائه دهد.

در خصوص استفاده از فن آوری Zipdash گوگل اظهار داشته است که: ((هنگامیکه سرعت تلفن کاربر با سرعت تلفن های دیگر در جاده ترکیب می شود می توان یک تصویر خوب از شرایط زنده ترافیک در اختیار داشت.))

همچنین می توان از قابلیت جستجو (SEARCH) برای نمایش ترافیک در یک منطقه خاص استفاده کرد برای مثال یک کاربر ممکن است در قسمت جستجو کلمه ترافیک نزدیک شهر ALBERTA را جستجو کند تا ترافیک را در آن شهر مشاهده کند.

همچنین استفاده از سنسورها که سرعت حرکت خودرو ها در خیابان ها را مشخص می کند که سنسورها در جاده ها و بزرگراه ها استفاده می شود و نمی توان در داخل شهر چنین سنسورهایی استفاده کرد، از دیگر روش های Google map برای پیش بینی ترافیک? است.

با توجه به روش های مورد استفاده می توان نتیجه گرفت که در صورت بالا رفتن تعداد کاربران Google map دقت اطلاعات نیز افزایش خواهد داشت.

همچنین Google traffic می تواند کاربران را از حوادث ترافیک مطلع کند از جمله ساخت و ساز و تصادف و ... به علاوه Google traffic می تواند در زمان استفاده از Google map در همه جهات دیده شود.

همچنین امکان به اشتراک گذاری مسیرها از طریق ارسال پیام کوتاه، ایمیل و شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد.

دستگاه های تلفن همراهی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند به این توانایی مجهز شده اند تا داده های مکانی را به Google map ارسال کنند.

همچنین هنگامیکه دستگاه های غیر اندرویدی از نرم افزار Google map استفاده می کنند، قادر هستند تا داده های مکانی خودشان را به Google ارسال کنند، اگر چه گزینه های موجود در تنظیمات هر گوشی تلفن همراه این اجازه را به کاربران می دهد تا نتوانند اطلاعات خود را درباره موقعیت مکانی به اشتراک بگذارند.

گوگل اظهار داشته که: هنگامیکه کاربران ?اجازه ارسال ?اطلاعات مربوط به ?موقعیت مکانی خود را ?به نرم افزار گوگل ندهند، نقشه ها ارسال اطلاعات رادیویی را به سرور گوگل انجام نخواهند داد ?و همچنین گوگل اعلام کرده است که که سرعت و مکان اطلاعات جمع آوری شده برای محاسبه شرایط ترافیک ناشناس باقی می ماند و در اختیار سازمان های دیگر قرار نمی گیرد . (‌ امیدواریم که همینطور باشد !!!!!‌)‌

 

منبع : armanica.ir


اولین ساعت هوشمند گوگل چه زمانی معرفی میشود؟

 

ساعت هوشمند گوگل,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,گجت

 

 
گوگل قرار است نخستین ساعت هوشمند را در کنار گوشی هوشمند پیکسل 3 در سه ماهه پایانی سال جاری 2018 میلادی رونمایی کند.

 سرپوش دیجیتالی - به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، گوگل با اینکه خود صاحب اختیار و توسعه دهنده سیستم عامل محبوب اندروید است، اما تاکنون از ساعت مچی هوشمند اختصاصی خود رونمایی نکرده است. در واقع، تاکنون نسخه اندروید وِر ( Android wear) که به طور اختصاصی برای گجت های هوشمند همچون ساعت های مچی هوشمند توسعه داده و ارائه شده، مورد استفاده و تولید خود شرکت گوگل نبوده است، بلکه سایر برندهای فعال در عرصه تکنولوژی بودند که گوی رقابت را از گوگل ربوده و به طراحی و تولید انبوه ساعت های هوشمند پرداخته اند.

 

حالا به نظر می رسد که گوگل نیز به این نتیجه رسیده است که ساعت های مچی هوشمند نیز از جمله محصولاتی هستند که علاوه بر سودآوری بالا، از استقبال بی نظیری از سوی کاربران جهانی برخوردار می شوند بنابراین برند گوگل در گجت های هوشمند نیز به موفقیت چشمگیری دست پیدا می کند.

 

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت گوگل می خواهد در سه ماهه پایانی (پاییز) سال جاری 2018 میلادی از نخستین ساعت هوشمند خود همراه با معرفی گوشی هوشمند و پرچمدارش یعنی پیکسل 3، رونمایی کند.

 

بر اساس این شایعات و گزارش ها، ساعت هوشمند گوگل، پیکسل نام دارد و از قابلیت های جذاب و جدیدی بهره مند است تا بتواند با سایر برندهای تکنولوژی فعال در بازارهای جهانی به رقابت بپردازد.

 

به طور قطع، یکی از مهم ترین و بزرگترین رقبای گوگل، شرکت اپل است چراکه در زمینه ساعت های هوشمند، اپل واچ سهم بسیار بزرگی از بازار این محصول را به خود اختصاص داده است.

 

هنوز مشخص نیست که این غول تکنولوژی آمریکایی قصد دارد چه نوع طراحی داشته باشد و آیا صفحه نمایش آن مربعی شکل همچون اپل واچ خواهد بود یا دایره مانند همچون برندهای اندرویدی.

 

منبع : sarpoosh.com


10 ویژگی جدید آپدیت Fall Creators ویندوز 10

 

مایکروسافت حدود 6 ماه مشغول آزمایش به‌روزرسانی جدید ویندوز بوده و روز گذشته این آپدیت را منتشر کرد. هرچند این به‌روزرسانی دنباله Creators Update است، اما ویژگی‌های جدید بسیاری را به ویندوز اضافه می‌کند. در ادامه با جی‌اس‌ام و 10 ویژگی برتر این آپدیت همراه باشید.

 

مایکروسافت همزمان با انتشار این آپدیت پلتفرم واقعیت ترکیبی خود را هم عرضه کرد. بسیاری از تغییرات Fall Creators Update کوچک هستند و حتی برخی تا به‌روزرسانی بعدی تاخیر خوردند. ظاهر کلی و تجربه کاربری ویندوز هم به‌لطف زبان طراحی جدید مایکروسافت به‌نام Fluent Design دستخوش تغییر شده. اگر ویندوز خود را آپدیت کنید بسیاری از این تغییرات را خواهید دید، برخی تغییرات هم سال آینده اعمال می‌شوند.

قابلیت کاربردی مرتبط با مدیریت فایل وان درایو که به شما اجازه استفاده از فایل‌هایی خاص در فضای ابری را می‌دهد، بدون نیاز به همگام‌سازی تمام فولدر‌ها. به زبان ساده‌تر بدون آن‌که تمام فایل‌های موجود در فضای وان درایو را دانلود کنید، هرزمان که به فایلی نیاز داشتید از طریق فایل اکسپلورر ویندوز آن فایل به خصوص را دانلود می‌کنید. حتی اپ‌ها هم قادر به همگام‌سازی فایل‌ها خواهند بود و وضعیت دانلود آن‌ها از طریق اعلان به شما نمایش داده خواهدشد.

این تغییر پیشرفتی بزرگ است و بسیار بهتر از حالت قبلی است که مجبور بودید تمام پوشه را برای یک فایل به‌خصوص سینک کنید. با این قابلیت فایل دانلود شده تا زمانی که فضای خالی در حافظه موجود باشد دردسترس خواهند بود.

یکپارچه‌سازی مخاطبین

My People روش مایکروسافت برای شخصی‌سازی هرچه بیشتر ویندوز و نوار وظیفه است. حال می‌توانید مخاطبین، اعضای خانواده، همکاران و... را به تسک‌بار پین کنید و هر زمان به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشید، حتی می‌توانید از طریق Skype با آن‌ها تماس گرفته یا پیام دهید. مهم‌ترین قسمت قابلیت People Integration اما امکان درگ اند دراپ است، به‌طوری که هنگام چت می‌توانید با کشیدن و رها کردن فایل‌ها مثل تصاویر آن‌ها را ارسال کنید.

واقعیت ترکیبی ویندوز

پاسخ مایکروسافت به واقعیت مجازی، Mixed Reality هم‌اکنون و در آپدیت Fall Creators دردسترس است. برای استفاده از واقعیت ترکیبی باید از تولیدکنندگان PC مثل Dell, HP, Acer, Asus, Lenovo یا Samsung هدست مخصوص را بخرید. فرایند راه‌اندازی تنها اپ پورتال Mixed Reality را اجرا می‌کنند. اکثر کامپیوتر‌های مدرن از اجرای اپ‌های پایه واقعیت ترکیبی برمی‌آیند اما برای تجربه‌های پیچیده‌تر و بازی نیاز به دستگاهی قدرتمندتر دارید.

مایکروسافت همچنین صفحه خانگی Cliff House را ساخته که می‌توانید اپ‌ها، بازی‌ها و حتی هولوگرام‌ها را به آن پین کنید. این صفحه پورتال اصلی برای اجرای همه چیز در حالت VR است و می‌توانید فیلم‌ها و شو‌های تلویزیونی‌ را هم از این طریق تماشا کنید. در حال حاضر بازی‌های زیادی برای آن موجود نیست اما با در دسترس قرار گرفتن نسخه بتا Steam VR تا پایان سال تعداد بازی‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.

تغییرات Fluent Design

مایکروسافت در حال معرفی زبان طراحی جدید خود است، زبانی که آن‌را Fluent Design می‌نامد و در Fall Creators Update شاهد بخشی از آن هستیم، از تغییرات نامحسوس تا انیمیشن‌های جذاب جدید. Fluent دیزاین مایکروسافت یک دنباله‌ی جذاب برای طراحی Metro در زبان پیشین است و به‌زودی در سرتاسر اپ‌های ویندوز، اندروید و iOS به‌کار گرفته می‌شود. تمرکز مایکروسافت در این طراحی بر نور، عمق، حرکت، متریال، مقیاس و انیمیشن‌هایی است که حس تعامل با سیستم‌عامل را بیشتر از همیشه می‌کنند.

بیشتر تغییرات جدید شامل افکت‌های نامحسوس مثل تار شدن منوهاست که پیش از این و در ویندوز ویستا نیز شاهدش بودیم. آپدیت جدید همچنین تغییر سایز پنجره اپ‌ها را ساده‌تر می‌کند.

تغییرات جدید به مرکز اعلانات(Action Center) هم رسیده‌اند. حال تشخیص اعلانات با وجود خطوط و مرزبندی‌های واضح‌تر و عناصر طراحی Fluent راحت‌تر شده و انیمیشن‌ها هم بسیار روان‌تر اجرا می‌شوند.

پیشرفت‌های Microsoft Edge

در به‌روزرسانی جدید مرورگر اج ماکروسافت پیشرفت‌های بسیاری داشته. امکان پین کردن سایت‌های محبوب به نوار وظیفه برگشته و برای دسترسی سریع به سایت‌های پراستفاده گزینه مناسبی است. یک حالت تمام صفحه جدید نیز به آن اضافه شده که امکان لذت از سایت‌ها بدون حاشیه‌های مزاحم را می‌دهد. در مطالعه فایل‌های PDF و EPUB هم امکان جدید حاشیه نویسی به اج اضافه شده و همچنین در فایل‌های PDF امکانات بهبود یافته‌ای برای مشاهده و حرکت در فایل وجود دارد.

بیشتر تغییرات Edge کوچک اما مهم‌اند، کنترل‌های جدیدی برای بستن تب‌ها وجود دارد و همچنین امکان انتقال کوکی‌ها و تنظیمات از کروم به اج هم به آن اضافه شده. اج بالاخره امکان تغییر URLها در بخش Favorites را اضافه کرده و رابط کاربری این بخش را هم بهبود داده. عملکرد کلی نرم‌افزار هم پیشرفت داشته، تب‌ها سریع‌تر لود میشوند و قابلیت کپی/پیست هم قابل اتکا‌تر شده. مایکروسافت همچنان نیازمند کار بر اج است و به‌طور خاص باید روی ارائه افزونه‌ها همگام با رقبایی مثل کروم تمرکز کند، اما افزونه‌هایی مثل 1Password به زودی قابل دانلود خواهند بود.

بهبود‌های قلم و لمس

اگر از دارندگان Surfaceهای مایکروسافت هستید آپدیت جدید بهبود‌های بسیاری در عملکرد لمسی و کار با قلم دارد. کیبورد لمسی جدید ویندوز قابلیت پیش‌بینی کلمات را دارد و دسترسی به اموجی‌ها هم راحت‌تر شده، در کیبورد جدید همچنین قابلیت کار با یک دست و Shape Writing هم وجود دارد که امکان تایپ با کشیدن دست روی کلمات را فراهم می‌کند، چیزی شبیه به قابلیت ویندوز فون. مایکروسافت همچنین یک دکمه برای تایپ با صدا در کیبورد تعبیه کرده و همچنین امکان جابجایی در ویندوز با فرامین صوتی هم وجود دارد.

قابلیت‌های جدید استایلوس به شما امکان می‌دهد هر مقدار که می‌خواهید بنویسید، کلمات پیشین به گوشه صفحه می‌روند. همین امکان کوچک پیشرفت بزرگی‌ست و امکان نوشتن سریع را به کاربر می‌دهد، انتخاب متن هم برای کمک این ویژگی تغییر پیدا کرده. در آپدیت جدید الگوی جوهر قابلیت تصحیح متن دارد و پنل وارد کردن متن به‌طور پیش‌فرض شناور است. همچنین می‌توانید به کمک قلم صفحه را اسکرول کنید. اگر قلم خود را زیاد گم می‌کنید مایکروسافت قابلیت Find My Pen را هم اضافه کرده که محل آخرین استفاده شما از آن را هم مشخص می‌کند.

اموجی‌های جدید و یک کلید میان‌بر کاربردی

همه اموجی‌ها را دوست دارند و مایکروسافت هم در آپدیت Fall Creators مطمئن شده آخرین اموجی‌های Unicode را دارد. اموجی‌های جدید شامل دایناسور، ژن، پری و حتی زامبی برای ایام هالووین می‌شوند. اموجی‌ها در پنلی ساده قرار دارند که با فشردن کلید‌های Win + فاصله یا سمی‌کولون(;) نمایش داده می‌شود.

پیشرفت‌های کورتانا

حال اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید کورتانا قابلیت نمایش اعلان تماس را دارد. اگر کورتانا را روی گوشی اندرویدی نصب داشته‌باشید دستیار دیجیتال نوتیفیکیشن‌ها را با گوشی سینک می‌کند و به شما امکان ارسال پیام و قطع کردن تماس را می‌دهد. مایکروسافت همچنین تنظیمات کورتانا را به تنظیمات اصلی ویندوز منتقل کرده و حال حتی می‌توانید با فرامین صوتی دستگاه را قفل، ری‌استارت و حتی خاموش کنید.

پیشرفت‌های صدا و هدفون

اگر در ویندوز 10 زیاد از هدفون استفاده می‌کنید حال مدیریت آن‌ها از همیشه ساده‌تر شده. در آپدیت جدید با راست کلیک بر آیکون صدا در نوار اعلان می‌توانید ویژگی صدای فضایی را فعال کنید، ویژگی که از صدای فراگیر و Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. Volume Mixer جدید همچنین امکان کنترل صدای هر یک از اپ‌های یونیورسال ویندوز را دارد که در مواردی مثل ایجاد تفاوت بین میزان صدای بازی و موزیک کاربرد دارد.

مشاهده عملکرد GPU از طریق Task Manager

اگر پی‌سی گیمر هستید مایکروسافت قابلیت جدیدی برای مشاهده و آنالیز عملکرد GPU در تسک منیجر قرار داده. Task Manager حالا در تب Performance یک آپشن GPU اضافه دارد که عملکرد آن و استفاده از مموری را نمایش می‌دهد. پردازش‌ها هم به‌طور گروهی به رابط کاربری اصلی تسک منیجر اضافه شدند.

مایکروسافت همچنین مشکل با اپ‌های تار هنگام استفاده از مانیتور برای لپ‌تاپ و یا مانیتور دوم را رفع کرده. اگر مانیتوری 4K با DPI بالا دارید دیگر نیازی نیست برای رفع مشکل کدر و تار بودن اپ‌ها از حساب خود خارج و دوباره وارد شوید.

 

منبع: www.gsm.ir


جدیدترین مدل های آی فن رونمایی شد (+عکس)

جدیدترین مدل های آی فن رونمایی شد (+عکس)

آی فن 5c بخشی از تلاشهای اپل برای مقابله با سیل تلفنهای هوشمند ارزان قیمت شرکتهای رقیب است که اکثر آنها دارای سیستم عامل اندروید هستند.

شرکت اپل شب گذشته دو مدل آی فنی با آخرین فناوریهای روز تلفنهای هوشمند و یک آی فن ارزان قیمت با قاب پلاستیکی را رونمایی کرد.

تیم کوک رئیس شرکت اپل در کنفرانس خبری شب گذشته که در کالیفرنیا برگزار شده بود گفت: تجارت به قدری گسترش یافته است که امسال قصد داریم دو مدل آی فن جدید را جایگزین آی فن 5 کنیم.

اپل از روز جمعه 13 سپتامبر (22 شهریور) برای فروش این دو مدل سفارش گرفته و هر دو دستگاه از روز 20 سپتامبر (29 شهریور) در ایالات متحده، استرالیا، بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن و سنگاپور به فروش می رسد.


آی فن 5c بخشی از تلاشهای اپل برای مقابله با سیل تلفنهای هوشمند ارزان قیمت شرکتهای رقیب است که اکثر آنها دارای سیستم عامل اندروید هستند.

جونی آیوی طراح شرکت اپل اظهار داشت که به رغم قیمت اندک این آی فن پلی کربنات با قاب دورتادور فولادی زیباست.

 

معرفی آخرین فناوری های تلفن هوشمند اپل, رونمایی از جدیدترین گوشی


آی فن 5c دارای حافظه 16 گیگابایتی است و قیمت آن 546 دلار در نظر گرفته شده است که این قیمت 100 دلار نسبت به مدل های قبلی آی فن با ویژگی های اولیه کمتر است.

ون بیکر تحلیلگر شرکت پژوهشی گارتنر گفت: آی فن 5c دستگاهی نیست که بخواهد شرایط خود را در بازار به خطر بیاندازد، این دستگاه تنها به جای روکش فلزی دارای روکش پلاستیکی است، آنها صرفا برای کاهش قیمت، هزینه مواد را کاهش داده اند.

اما بیکر اظهار داشت که این امر هنوز به صورت یک پرسش بی جواب باقی مانده است که آیا کاهش قیمت آی فن 5c به قدری است که مشتریان را در بازارهای درحال ظهور جذب کند. هرکس که انتظار دارد اپل کالای بی کیفیت ارائه کند و قیمت را کاهش دهند تنها خودش را فریب داده است. اگر این روز برسد، این شرکت نشان داده است که دیگر زمینه ای برای رشد ندارد.

 

معرفی آخرین فناوری های تلفن هوشمند اپل, رونمایی از جدیدترین گوشی


اپل درباره همکار تله کام خود در چین که می تواند کمکهای مالی برای پایین نگاه داشتن قیمت آی فن ارائه کند هیچ اطلاعاتی ارائه نکرده است، چرا که این شرکت فناوری در نظر دارد که امروز 20 شهریورماه یک نشست خبری جداگانه در چین برگزار کند.

آی فن با کیفیت 5S دارای قیمت 649 دلار است و براساس اظهارات فیل شیلر نایب رئیس اپل، این آی فن یکی از پیشروانه ترین تلفنهایی است که اپل تاکنون تولید کرده است. این تلفن هوشمند یک استاندارد طلایی است.

 

معرفی آخرین فناوری های تلفن هوشمند اپل, رونمایی از جدیدترین گوشی


شیلر اظهار داشت که مدل 5S دارای یک تراشه پرسرعت تر است که عملکرد آن را معادل دستگاه های رایانه روی میزی قرار می دهد. این تلفن دارای یک میلیارد ترانزیستور است که افراد علاقمند به بازی می توانند از گرافیک غنی و روان آن لذت ببرند.

 

معرفی آخرین فناوری های تلفن هوشمند اپل, رونمایی از جدیدترین گوشی


مدل 5S با 10 ساعت باطری مکالمه یا 40 ساعت باطری گوش دادن به موسیقی همراه است.

همانطور که پیشتر افشا شده بود، اپل یک حسگر اثر انگشتی به مدل 5S افزوده تا به عنوان یک اقدام جدید امنیتی به جای کلمه عبور قابل استفاده باشد. از این حسگر تنها با فشردن دکمه " خانه " استفاده می شود و همچنین می تواند تأییدی برای خرید از فروشگاه اپل باشد.

نایب رئیس apple گفت: ما اطلاعات شخصی بسیاری روی این دستگاه ها داریم و تقریبا هرکجا که می رویم آنها با ما هستند از این رو حفظ آنها از نظر امنیتی بسیار حائز اهمیت است.

 

معرفی آخرین فناوری های تلفن هوشمند اپل, رونمایی از جدیدترین گوشی


اپل تلفن ارزان قیمت خود را در رنگهای آبی، سفید، صورتی، زرد و سبز عرضه کرده و مدل با کیفیت خود را در رنگهای طلایی، نقره ای و خاکستری فضایی ارائه کرده است.

براساس اعلام این شرکت سیستم عامل iOS 7 روز 18 سپتامبر (27 شهریورماه) روزنمایی خواهد شد.

هر دو مدل آی فن رو نمایی شده دارای صفحه نمایش 4 اینچی هستند، اما برخی گمانه زنی ها حاکی از این است که اپل در آینده صفحه نمایش آی فنها را برای رقابت با شرکتهایی جون سامسونگ به 6 اینچ می رساند..... / asriran.com

شما می توانید این گوشی را در فروشگاه اینترنتی نظیر دیجی کالا خریداری نمایید .